Hüseyin Yeğin
Başka yerde değil!.. İstanbul Teknik Üniversitesi'nde...
Bildiri dağıtmışlar ve demişler ki "Müzik Haramdır."
Dediklerinin öyle ipe sapa gelmez söz yığını olmadığını kanıtlamak için sözde bilimsel kaynaklı verileri dayanak almışlar...
Dayanakları da bir takım sorulara, yine kendilerinin verdiği cevaplar imiş!..
Yani soru soran kendileri, bu soruları cevaplayan kendileri ve bunların dayanak olduğunu söyleyen yine kendileri...
Örneğin: "Müzik Neden Haramdır?" sorusunu sormuşlar. Başkasının bu soruya cevap vermesini engelleyip yine kendileri cevap vermişler. Hem de epey söz sıralamışlar... Anlaşılmaz dizi dizi...
"Müzik Neden Haramdır?" sorusuna verdikleri cevabın sadece 11'inci sırasındaki gerekçeye değinmek isteriz. Derler ki: "Allah-u teala ve Rasulu (sav) haram kıldığı için..."
İslamiyet'in tek değişmez kaynağı Kur'an-ı Kerim'dir. Elbette hadisler de bir kaynaktır. Ama uydurulmayan, gerçek olduğunda kuşku duyulmayan hadisler... Kur'an-ı Kerim'de "Müzik haramdır" diye bir açıklama yok...
Burada olmayanları doğruymuş gibi gösterip Allah ve peygamber adına ahkâm kesenler dine en büyük kötülüğü yapmış olmaktadır.
Dine yapılan kötülük, aynı zamanda o dine inananlara yapılan kötülüktür.
İslam dünyasından hiç eksilmeyen savaşların, kan gövdeyi götürürcesine akan kanların haddi hesabı yok!
Bu kapsamda kötülüklerin kaynağı yukarıdaki gibi uydurulan sözler yığınıdır...
Dinin gerçek kaynaklarını yeterli görmeyip bunların üzerine eklemeler yapmak suretiyle kişisel çıkar temin edenlerin de haddi hesabı yok!..
İki yakası bir araya gelmeyen İslam Dünyası'nın içinde bulunduğu bocalamanın sebebi asıl kaynaklardan kopup mezhep, tarikat, cemaat gibi gruplara ayrılmakta yatmaktadır.
Bu öyle bir ayrılık ki aynı mezhep ve aynı tarikata mensup olanların dahi ayrı cemaatlere ayrılması yüzünden de kanlar akıp durmaktadır.
Bireysel gelişmeye kapılarını daima kapalı turan bu ayrılıklar, ait oldukları toplumlara genellikle huzursuzluk ve sıkıntı getirmektedirler.
İşte size Kudüs!..
Müslümanlar birleşip tek ses, tek yürek olarak dünyaya seslerini duyurmak istiyorlar ama...
Her kafadan bir ses çıkıyor...
Nerede birlik, nerede beraberlik ve nerede tek ses ve tek yürek?
İslam İşbirliği Teşkilatı 13 Aralık Çarşamba günü İstanbul'da toplanacak.
Böyle bir girişimin ses getirmesi gerekmez mi?
Böyle bir girişimin ses getirmesi gerekmez mi?
Göreceksiniz, büyük bir ihtimalle dünyaya bir balon gibi görüntü sergileyecekler... Ya şişmeyen fos bir balon ya da fazla şişmekten patlayıp yok olan bir balon!..
Birlik beraberlik kiminle sağlanacak ki?
ABD ile 110 milyar Dolarlık silah anlaşması yapan Suudi Arabistan'la mı?
Yahut durmaksızın birbirini yiyen Suriye, Irak, Yemen, Mısır ve Libya ile mi?
Her an büyük bir mezhep çatışmasına gebe İslam Dünyası'nın öncelikle kendisine yeterli olacak bir görüntü sergilemesi gerekir.
Kendi içinde çelişkiler örgüsü ile kaplanmış bir alandan kimseye hayır geleceğine inanmıyoruz.
Arapların İsrail karşısında yenik duruma düştüğünü söyleyen Cübbeli: “Bir avuç Yahudi’nin karşısında rezil olduk” demiştir. Kendi içinde çelişkilerle dolu olsa bile bu söz, durumu açıklar niteliktedir.
Karşımızda bir başka gerçek kendini göstermeye başlamıştır.
İslam Dünyası'nın yakın gelecekte birlik ve beraberlik sergilemesi mümkün görülmemektedir.
"Kudüs meselesi bizim kırmızı çizgimizdir. Kudüs Müslümanların kırmızı çizgisidir." diyen Sayın Cumhurbaşkanımız için daha iki yıl önce:
"Mısır'daki askeri darbeden bu yana Türkiye karşıtı kampanya yürüten Birleşik Arap Emirlikleri (BAE), Rusya ve İran'ın da desteğiyle bir darbe girişimi tezgâhlıyor." denmemiş miydi?
Öte yanda İsrail bildiğini okuyor yine!..
İsrail'in daha önce yaptığı saldırıları bir yana bırakıp unutsak bile, 1,5 ay önce Suriye'yi bombalaması unutulmadı ki!..
Lübnan'a saldırıları da öyle...
Lübnan'ı zaman zaman bombalamayı alışkanlık hâline getiren İsrail'in İran'ı da bombaladığını unutmayalım. İran'ı bombalamasının üzerinden henüz bir hafta geçti...
Kısaca Kudüs'ü başkent ilan eden İsrail savunmayı değil, bombalamayı, saldırmayı ve taarruz etmeyi ilke edinmiştir.
Gerçek bu iken "Müzik haramdır" diyenler nasıl birlik ve beraberlik sergileyebilirler ki?

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder