İhanet mi Cinayet mi?
İhanet mi Cinayet mi?
Hasip Sarıgöz
Eğer bu proje yerli ve milli ise bir cinayettir!
Yok, kökü dışarıda ise o zaman da ihanettir.
Adı "Çılgın Proje!"
Her seçim öncesi köpürtülür...
Şimdi gündemde seçim meçim yok, ama yine köpürtülüyor.
Hayrolsun inşallah.
Bu proje devletimize ve milletimize ne getirecek henüz
bilmiyoruz.
Ama neler götürebileceği, kör göze parmak misali ortada
duruyor.
Aklımıza geldikçe tüylerimizi ürperten bu gerçekler neler?
Bir kere en az 65 milyar dolar gibi, ÇILGIN BİR MALİYETİ VAR!
Edirne’den Hakkâri’ye ve Sinop’tan Hatay’a kadar proje ile hiç alakası olmayan, orta halli TÜRK İNSANI BU BEDELİ İNLEYE İNLEYE ÖDEYECEK!
Eğer proje gerçekleşirse “Batı İstanbul” büyük bir “ada” şehrine dönecek.
Ama yalnızca İstanbul’un yarısı mı ada olacak?
Hayır.
Yapılacak devasa kazılardan yaklaşık 355 MİLYON METREKÜP HAFRİYAT ortaya çıkacak ve bu hafriyat önce karadan sonra da denizden taşınarak Marmara Denizi’nde Kınalıada büyüklüğünde yeni adalar inşa edilecek.
Önce bir hafriyat kamyonlarının estireceği terörü, sonra da milyonlarca metreküp hafriyat dökülen Marmara denizinin altındaki değişen ekolojik yaşamı düşünün…
Önemli çevre ve okyanus bilimcilerimizin ittifak ettikleri tespitlere göre “Bu
Kanal İstanbul Projesi, Boğaz’ın kendine özgü alt ve üst akıntı
rejimini bozacak.
Bozulacak rejimle birlikte Marmara Denizi’nin tuzluluk
oranları da değişecek, denizin dibinde zaten alt sınırda olan oksijen
seviyesi bitme noktasına gelecek ve MARMARADA DENİZ YAŞAMI SONA ERECEK!”
Nüfusu 15 milyonu geçen İstanbul'un devasa kanalizasyonu boğaz
alt akıntısına boşaltılıyor ve bu akıntı ile Karadeniz’e taşınarak orada
dönüşüm yoluyla yok oluyor”.
Zaman içerisinde İstanbul’un kanalizasyon deşarj projesi de bu anoksik sudan etkilenecek!”
Yani Kanal İstanbul gerçekleşirse İSTANBUL BOĞAZI TAM BİR FOSEPTİK BOĞAZINA DÖNÜŞECEK!
Şimdi sıkı durun:
“İSTANBUL’DA ÇÜRÜK YUMURTA KOKUSUNDAN (Hidrojen2 Sülfür) DURULMAYACAK, üstelik kanalı kapatsanız bile geri dönüş olmayacak!”
Zamanla Batı İstanbul'un bütün yeraltı tatlı su kaynakları deniz suyu ile dolacak!
Yani bu yeni ada zaman içerisinde KUYULARINDAN SADECE DENİZ SUYU ÇIKAN BİR ADA haline gelecek!”
Sırf Erdoğan'ın bu kanal sevdası yüzünden; Küçükçekmece Gölü
bitecek, Sazlısu Barajı bitecek ve İstanbul’a su sağlayan en önemli su
toplama havzası olan Terkos gölü de olumsuz etkilenecek!
15 milyon İstanbulluya deniz suyu mu içireceğiz?
Trakya'da giderek azalan, son derece verimli tarım ve orman arazilerinin, bu projeyle yapılaşmaya açılması sonucu betonlaşacak, tarım ve orman alanlarımız ile yaban hayatı yok edilecek!
Peki ya Batı İstanbul Adası'nda yıkıcı bir deprem olursa!!!
Yardım nasıl ulaştırılacak?
Türkiye Atom Enerjisi Kurumu Nükleer Araştırma Merkezi’nin, İstanbul'da
Küçükçekmece Gölü kenarında kurulduğunu ve burada halen bir nükleer
araştırma reaktörünün faal olarak devrede olduğunu da hatırlatarak
soruyorum.
Olası bir nükleer saldırıda veya kazaya dayalı nükleer bir felakette Batı İstanbul Adası nasıl tahliye edilecek?
Olası bir savaş durumunda Edirne’yi ve Trakya sınırlarımızı savunma amaçlı göndereceğimiz ordularımızı (Kanal üzerindeki köprülerin vurulduğunu farz edersek) Trakya’ya nasıl geçireceğiz?
Kanalın genişliği 150 metre iken, İstanbul Boğazı’nın en dar kesimi 750 metredir.
Herhangi
bir gemi batması veya tanker kazası gibi durumlarda Boğaz’ın tıkanma
tehlikesi yoktur.
Ama durum Kanal İstanbul için hiç de öyle değildir.
Kanalda kaza yapan, yanan, patlayan veya batarak kanalı tıkayan gemilerin enkazları nasıl çıkarılacaktır?
1936 tarihli Montrö Sözleşmesine göre; savaş gemileri ve savaş
durumunda bazı kısıtlamalar hariç olmak üzere yabancı gemileri İstanbul
Boğazı'ndan geçirmiyorum diyemezsiniz.
Çünkü dünya devletlerine ait
gemilerin, Türk boğazlarından hiçbir ücret ödemeden serbestçe geçiş
hakları bulunmaktadır.
Bu nedenle gemileri ne kanala yönlendirebiliriz ne de geçiş parası alabiliriz.
Bir
gemi daha kısa yoldan ve bedava geçmek varken, üstüne para vererek ve
daha çok yakıt harcayarak neden yeni kanaldan geçsin ki?
Üstelik tehlikeli yük taşıyan gemilerin birçoğu su çekimi
derinliği 35 metreye kadar varan büyük gemiler.
Kanal İstanbul’un
derinliği 25 metreden ibaret olacağı için, su çekimi derinliği 20
metreden daha büyük olan gemiler teknik olarak kanaldan geçemeyecekleri için zaten boğazı kullanmaya devam edecekler.
Bu da boğazın kanal yolu ile tehlikelerden korunamayacağı anlamına gelir!
Siz bu kanalı açmak suretiyle; Asya ile Avrupa arasındaki sınırı
boğazlardan Kanal İstanbul’un bulunduğu bölgeye taşıyorsunuz, yani
batıya doğru öteliyorsunuz.
Bu durumda ülkemizin Avrupa Kıtası’ndaki
toprakları yüz ölçüm olarak azalmıyor mu?
Sırf Trakya’daki topraklarımız nedeniyle aynı zamanda bir Avrupa ülkesi olduğumuzu iddia etmiyor muyuz?
Milletin bu kadar büyük parası ve emeği Kanal İstanbul’a gömülerek niçin heba edilecektir?
Bu proje hangi problemimizi çözecek ve hangi yaramıza merhem olacaktır?
Olası risklerin fizibilitesi yapılmış mıdır?
Atılan taş ürkütülen kurbağaya değecek midir?
Bu kadar para ve emek Kanal İstanbul’a gömüleceğine işsize iş, aşsıza aş olacak üretim sahalarına kaydırılamaz mı?
Yeni
fabrikalar yapılarak yeni bir üretim hamlesi başlatılamaz mı?
Can
çekişmekte olan tarım ve hayvancılığımız ayağa kaldırılamaz mı?
Mesela İstanbul, beklenen büyük İstanbul depremine hazırlanamaz mı?
Bütün bunlar kamuoyu önünde yeterince tartışılmış mıdır?
Hepsinden önemlisi BU KONU bedelini ödeyecek olan HALKA SORULMUŞ MUDUR?
Ne yazık ki, Hayır.
Fakat bu projeyle ilgili öyle bir detay var ki, düşününce insanın midesi bulanıyor!
Bu Çılgın Proje Hükümette olsa olsa kimin işi olabilir?
İçişleri, Bayındırlık, Tarım Orman ve Su İşleri, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının veya
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nın işi olabilir.
İyi de bu projeyi köpürten son açıklamalar Dışişleri Bakanlığı tarafından yapıldı.
Ne ayak?
Sakın bu proje de!!!
Neden mi?
Baksanıza Türk Silahlı Kuvvetlerinin Tank Palet Fabrikası için
50 milyon doları bir türlü bulamayanlar, bu Çılgın Proje için on
milyarlarca doları bulmakta hiç de zorlanmıyorlar...
Öyle ise?
Sakın bu işin de kökü dışarıda olmasın?
Uzun lafın kısası:
Eğer bu proje yerli ve milli ise bir cinayettir!
Yok, kökü dışarıda ise o zaman da ihanettir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder